عناب نرم موجب نجات زندگی یک خانواده شد

میوه عناب نرم در کشور ما فقط به صورت آجیل دیده می شود و زیاد مصرف نمی شود. با این حال، با استفاده های مختلف، میوه ای است که هم خوشمزه است و هم استفاده از آن توصیه می شود. اگر بپرسید که چگونه از عناب در غذا استفاده کنید.

میوه عناب را می توان در صورت تازه بودن پوست کنده و به عنوان میان وعده مصرف کرد. از آنجایی که پوسته آن از قبل چروک شده است، به راحتی جدا می شود. می توان آن را با تهیه چای از شکل خشک آن مصرف کرد.

مقداری عناب خشک ورقه شده به آب جوشیده اضافه می شود و انتظار می رود دم بکشد. وقتی به این شکل مصرف شود فواید زیادی دارد. میوه خشک را می توان به عنوان یک میان وعده سالم در کنار چای ترجیح داد.

با تهیه مربای عناب نیز می توان آن را مصرف کرد. با افزودن شکر روی میوه های پوست کنده و خرد شده جوشانده می شود. اگرچه مصرف آن به این شکل زیاد رایج نیست، اما به عنوان یک جایگزین سالم توصیه می شود.

در بسیاری از مناطق با تهیه ملاس عناب مصرف می شود. به دلیل اینکه کاملاً سالم است، منبعی برای شفا محسوب می شود. عناب را می توان با مخلوط کردن با عصاره خرنوب نیز مصرف کرد.

عناب خشک را می توان در دسرها هم برای طعم دهی و هم برای تزئین استفاده کرد. در برخی مناطق ترشی عناب درست می شود. از آنجایی که این میوه از نظر طعم چندان غالب نیست، ترشی آن نیز بسیار خوب است.

مشورت با پزشک در مورد مصرف عناب که هیچ گونه عوارض جانبی یا آسیب جدی شناخته شده ای ندارد توسط مادران باردار یا شیرده مفید است. عناب در صورت عدم مصرف زیاد ضرری ندارد. عناب که روی دستگاه گوارش اثر می گذارد در صورت مصرف زیاد باعث اسهال موقت می شود. باید به میزان مصرف توجه کرد تا این وضعیت را تجربه نکنیم که جزو مضرات عناب به حساب خواهد آمد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.