استفاده از مایع لباسشویی دستی غلیظ به جای کاتالیزور بنزین

مواد شوینده لباسشویی از صابون ها و مایع لباسشویی دستی ساخته شده از چربی حیوانی و لیمو تا مواد شیمیایی پاک کننده و ضد لکه های آنزیمی تکامل یافته اند. امروزه گزینه های شوینده طبیعی و مصنوعی وجود دارد که ظاهر و بوی لباس های شما را تازه نگه می دارد.

در مورد مواد اولیه شوینده لباسشویی و نحوه عملکرد آنها بیشتر بدانید. هر سازنده مواد شوینده مواد و مخلوط های مخفی برای تولید مارک های خاص خود دارد. بسیاری از این مواد را می توان از گیاهان تولید کرد. برخی دیگر مبتنی بر نفت هستند.

این مقدار هر یک از مواد و نحوه ترکیب آنها است که بر توانایی تمیز کردن مواد شوینده تأثیر می گذارد. قلیایی ها، جزء اصلی اکثر مواد شوینده لباسشویی، نمک های محلول و پایه ای هستند که با اسید واکنش می دهند تا آن را خنثی کنند.

آنها در از بین بردن کثیفی و لکه از روی پارچه بدون مالش زیاد موثر هستند. نمک های محلول یک فلز قلیایی، مانند پتاسیم یا سدیم، چربی زدای خوبی هستند. آنها امولسیونی از ذرات روغنی یا جامد تشکیل می دهند که به صورت معلق در آب شستشو نگه داشته می شوند تا شسته شوند.

وقتی به مواد شوینده لباس اضافه می شود، قلیایی ها با چربی های موجود در فرمول واکنش داده و صابون درست می کنند. اولین سازندگان صابون و مواد شوینده از خاکستر گیاهان برای تولید مواد قلیایی استفاده کردند. امروزه آنها از طریق جریان برق از طریق آب نمک برای تولید هیدروکسید سدیم یا سود سوزآور و هیدروکسید پتاسیم  یا پتاس سوزآور تولید می شوند. اینها رایج ترین قلیایی های مورد استفاده در صابون ها و مواد شوینده هستند.

مواد قلیایی از نظر قدرت متفاوت هستند و در صورت بلعیده شدن قوی‌ترین آنها باعث سوختگی و آسیب‌های داخلی می‌شوند.1 اما، چون همه شوینده‌ها به درستی فرموله شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که قلیایی‌ها با سایر مواد خنثی می‌شوند، این نباید باعث نگرانی شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.