لامپ کم مصرف 85 وات موجب از بین رفتن سردرد می شود

لامپ کم مصرف 85 وات جزوی  از لامپ هایی است که خوب نوری می دهند و برای چشم راحت است، حداقل برق مصرف می کند و تا حد امکان ایمن است. علاوه بر لامپ های رشته ای، امروزه لامپ های هالوژن، تخلیه گاز، فلورسنت و LED تولید می کنند. پایه های آنها رزوه ای و پین است، در نوع، شکل و تعداد تماس ها متفاوت است. هنگام انتخاب لامپ ها، ارزش دارد که دمای رنگ آنها و توانایی کار با دیمر را در نظر بگیرید.

لامپ های رشته ای نور راحت و بدون سوسو زدن را فراهم می کنند و استفاده از آنها بی خطر است زیرا حاوی مواد مضر نیستند. آنها ارزان هستند، اما بسیار انرژی بر هستند، زیرا بیش از 90٪ از انرژی صرف گرم کردن مارپیچ می شود. عمر مفید آنها از 1000 ساعت تجاوز نمی کند و در عمل حتی کمتر.

لامپ های هالوژن 5-10 برابر کوچکتر از لامپ های رشته ای هستند و به دلیل گاز بی اثری که به داخل لامپ پمپ می شود، شدیدتر می درخشند. عمر مفید لامپ های هالوژن 2000-4000 ساعت است.لامپ های هالوژن برای روشنایی تزئینی، پانسمان پنجره، اپتیک خودرو و روشنایی عمومی استفاده می شود.

لامپ های تخلیه به نوسانات ولتاژ حساس هستند، بنابراین از طریق یک بالاست به برق متصل می شوند و برای مدت طولانی – گاهی اوقات بیش از پنج دقیقه گرم می شوند. نور لامپ تخلیه گاز در حال تپش است. ضربان‌ها تقریباً برای چشم انسان نامحسوس هستند، اما ناراحتی ایجاد می‌کنند، بنابراین لامپ‌های تخلیه گاز برای استفاده در مناطق مسکونی توصیه نمی‌شوند.

عمر مفید یک لامپ فلورسنت 5000-10000 ساعت است.اینگونه لامپ ها برای روشنایی عمومی و خاص استفاده می شوند: در آکواریوم ها، گلخانه ها، ویترین مغازه ها. لامپ های فلورسنت دارای منبع محدودی هستند – تا 2000 گنجاندن، بنابراین در مکان هایی نصب می شوند که خاموش یا به ندرت خاموش می شوند.

برای اتصال یک لامپ فلورسنت، به یک دستگاه بالاست مخصوص نیاز دارید. امروزه لامپ های فلورسنت فشرده تولید می شود که در پایه آنها چنین دستگاهی قبلاً تعبیه شده است، بنابراین می توان آنها را به جای لامپ های رشته ای در لامپ های معمولی خانگی به طور مستقیم به شبکه متصل کرد.

لامپ LED ده برابر روشن تر از یک لامپ رشته ای با همان قدرت می درخشد. عملاً گرم نمی شود و حاوی مواد خطرناک نیست، بنابراین با زباله های خانگی دور ریخته می شود. زمان کارکرد لامپ LED به 30000-50000 ساعت می رسد.