فلفل دلمه ای در میدان بار بوی بد دهان را از بین می برد!

شایان ذکر است که سهم تغذیه‌ای فلفل دلمه‌ای بسته به رنگ آن‌ها متفاوت است، به طوری که انواع فلفل دلمه ای در میدان بار پتاسیم، ویتامین C و فولات بیشتری نسبت به فلفل‌های زرد، نارنجی یا سبز خود دارند.

مانند سایر سبزیجات، ارزش غذایی آن تحت تأثیر روش های آماده سازی و پخت قرار می گیرد. فلفل‌های از پیش برشته شده، یک خرید رایج بدون پیش‌خوان است که در شیشه یا وان موجود است، تا 25 درصد از محتوای ویتامین C خود را از دست می‌دهند.

مدت زمان پخت فلفل، درجه حرارت استفاده شده، روش پخت و هرگونه روش نگهداری از عواملی هستند که بر میزان از دست دادن آن تأثیر می گذارند، اگرچه حرارت خشک، مانند حرارت در سرخ کردن و تفت دادن، به جوشاندن یا بخارپز ترجیح داده می شود.

1. ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد

تغذیه نقش مهمی در به تاخیر انداختن از دست دادن بینایی مرتبط با افزایش سن دارد. به طور خاص، دو کاروتنوئید به نام‌های لوتئین و زآگزانتین، زمانی که به مقدار کافی خورده شوند، سلامت چشم را بهبود می‌بخشند.

فلفل قرمز به ویژه سرشار از این کاروتنوئیدها و همچنین سایر مواد مغذی محافظ مانند ویتامین C است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که خوردن منظم غذاهای غنی از کاروتنوئیدها و به ویژه لوتئین و زآگزانتین ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.
2 . ممکن است احتمال کم خونی را کاهش دهد یک بیماری شایع به ویژه در بین زنان و دختران در سنین باروری، کم خونی نتیجه کمبود اکسیژن در خون است.

فلفل دلمه ای مقدار کمی آهن دارد اما به طور قابل توجهی سرشار از ویتامین C است، نیمی از فلفل تا 100 میلی گرم را تامین می کند.

این مهم است زیرا ویتامین C جذب آهن را در روده افزایش می دهد و مطالعات متعدد تأیید می کند که رژیم های غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن می شود.

فلفل دلمه ای کمک بیشتری می کند زیرا حاوی ویتامین B6 است که برای ساخت هموگلوبین، پروتئینی که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند، لازم است.

ممکن است در برابر برخی بیماری های مزمن محافظت کند فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان است که با سلامتی بهتر و محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.