ساعت ست رومانسون اصل در بازار تهران با قیمت زیر 10 تومان فروخته می شود

ساعت ست رومانسون اصل مچی نیز از این سرنوشت در امان نماند: از یک وسیله مفید و حتی غیر قابل تعویض، آنها به لوازم جانبی تبدیل شده اند که تصویر را تکمیل می کند و گاهی اوقات حتی آن را ایجاد می کند. ساعت مچی مدرن نمادی است که موقعیت مالک را به جهانیان منتقل می کند و بر سبک زندگی، سلیقه و نگاه او به زندگی تأکید دارد. این واقعیت که یک فرد دارای ساعت مچی است می تواند چیزهای زیادی در مورد او بگوید.

بسیاری از پارامترهای مهم در ویژگی های ساعت نشان داده شده است نوع حرکت، درجه حفاظت از آب، در توضیحات آنها اطلاعاتی در مورد ویژگی های خود اضافه می کنند که قابل طبقه بندی نیست. کشور سازنده در ساعت مچی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کشورهایی هستند که ساعت سازی در آنها بیش از یک قرن است که به کمال رسیده است و ژاپن و سوئیس در میان آنها برجسته هستند. در طبقه بندی ساعت های سوئیسی دو دسته قابل تشخیص است. مدل هایی هستند که کاملاً ساخت این کشور هستند و مدل هایی هستند که فقط در سوئیس از قطعاتی که به طور جزئی از کشورهای دیگر تحویل داده شده اند مونتاژ می شوند.

در حالت اول، ساعت دارای برچسب “ساخت سوئیس” است. دارای حرکت سوئیسی است، در سوئیس نصب شده است و ساعت نیز در سوئیس بررسی نهایی را گذرانده است.

در حالت دوم، صفحه یا کیس با کتیبه “Swiss Movement” مزین شده است. برای چنین ساعت هایی، مکانیسم در سوئیس مونتاژ و آزمایش می شود و حداقل 50٪ هزینه تولید و قطعات در سوئیس انجام می شود. هر دو ساعت سوئیسی محسوب می شوند.

سوئیس همچنین گواهینامه های COSC – Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres را صادر می کند. موسسه کرونومتری یک سازمان مستقل است که صحت حرکات ساعت را تایید می کند. حرکاتی که مطابق با استاندارد جهانی ISO 3159 مصوب 1976 هستند، حق دارند زمان سنج نامیده شوند، به این معنی که نه تنها زمان را با حداقل خطا اندازه گیری می کنند، بلکه قادر به کار در شرایط دمایی مختلف و در موقعیت های مختلف هستند.