زنی که دیوارهای خانه اش را با لوبیا قرمز در مشهد تزئین کرده است

لوبیا قرمز در مشهد در خاک هایی که فصل گذشته برای خیار، گوجه فرنگی یا بادمجان استفاده می شود، به خوبی رشد می کند. حبوبات بیشتر در چغندر، گوجه فرنگی، هویج و به خصوص خیار دیده می شوند. برای آماده سازی خاک برای حفاری، باید ترکیب خاصی از نیترات آمونیوم، آرد دولومیت و کلرید پتاسیم اضافه کنید.

قوطی‌های لوبیا قرمز را می‌توان حداقل ۲ سال پس از خرید نگهداری کرد. برای لوبیا خشک هم همینطوره اگرچه لوبیا خشک بد نمی شود، اما مقداری طعم و ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

قوطی ها و لوبیاهای خشک را در جای خشک در دمای اتاق یا خنک تر نگهداری کنید. لوبیای خشک را در ظرف دربسته و دور از نور نگهداری کنید. حبوبات خشک پخته شده را می توان به مدت 5 تا 7 روز در یخچال و 6 ماه در فریزر نگهداری کرد. کنسرو لوبیا پس از باز شدن به مدت 3-4 روز در یخچال در ظرف در بسته نگهداری می شود.

لوبیا قرمز را می توان به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد یا می توان آن را برشته کرد و به عنوان غذا درست کرد. بنابراین، هم خوشمزه است و هم بسیار سالم. لوبیا قرمز باید در فصل مصرف شود تا ارزش غذایی خود را از دست ندهد. زیرا ارزش غذایی سبزیجات منجمد کمتر از سبزیجات تازه است.

مانند هر سبزی، قبل از مصرف باید از باقی مانده آفت کش ها و باکتری های احتمالی که ممکن است از خاک عبور کنند شکایت کرد و قبل از پختن لوبیا باید سرکه را به آب شستشو اضافه کرد. حبوبات را نباید با سوختن طولانی مدت در روغن تفت داد تا در هنگام پخت ارزش غذایی خود را از دست ندهند. لوبیاها را باید با چاقوی تمیز خرد کرد تا آلوده نشود.

فصل برداشت لوبیا قرمز کاشته شده در بهار مصادف با آغاز ماه های تابستان است. با توجه به ویژگی های آب و هوایی منطقه ای که در آن کشت می شود، لوبیا کاشته شده حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه در فصل تابستان قابل مصرف است. خرداد، تیر و مرداد ماه هایی است که به عنوان تازه ترین و لذیذترین ماه ها مصرف می شود. از آنجایی که لوبیا قرمز جزو سبزیجات تابستانی است، مصرف آن در فصل بسیار سالم تر است.