اکثر ورزشکاران آمریکایی با خورد قارچ دکمه ای درجه یک عضله سازی می کنند

قارچ دکمه ای درجه یک که بیشتر به عنوان قارچ سفید یا گاهی Agaricus bisporus شناخته می شود، به طور گسترده کشت، برداشت و پراکنده ترین قارچ در جهان است. این قارچ با طعم ملایم و مقاوم را می توان به صورت تازه، خشک و کنسرو شده در فروشگاه های مواد غذایی در سراسر جهان یافت.

قارچ دکمه ای ظاهری شبیه قارچ کلاسیک دارد، با ساقه ضخیم کوتاه و کلاهک سفید. قارچ زیر کلاهک صاف آبشش می شود و حلقه کوچکی از گوشت ساقه را در جایی که به کلاهک می رسد احاطه می کند. هنگامی که جوان است، این حلقه گوشت پوششی بر روی آبشش قارچ ایجاد می کند.

این قارچ را می توان تقریباً در همه جا در حال رشد یافت، از جمله چمن، توده های کمپوست، کپک برگ، تراشه های چوب، درختان مرده و خاک به خوبی بارور شده. شناسایی و چیدن آنها آسان است، و آنها را به یک انتخاب محبوب برای شکارچیان قارچ تبدیل می کند.

نوع قهوه ای قارچ دکمه ای اغلب به عنوان قارچ crimini در بازار یافت می شود. قارچ Crimini طعم تیره تر و خاکی تری دارد که برخی از مصرف کنندگان آن را دوست دارند زیرا به غذا پیچیدگی می بخشد. این قارچ با اجازه رشد به اندازه بزرگ، تحت برچسب قارچ پورتوبلو نیز بسته بندی و فروخته می شود.

قارچ پورتوبلو معمولاً بسیار بزرگ است و همچنین طعمی غنی دارد که با بافت گوشتی همراه است. همه انواع قارچ دکمه ای بسته بندی و ارسال می شوند و اگر در شرایط خشک و خنک نگهداری شوند، بسیار پایدار هستند.

هنگام انتخاب قارچ دکمه ای برای خوردن، به دنبال نمونه هایی باشید که هنوز پرده های محکم بسته ای دارند که آبشش ها را می پوشاند. همچنین سعی کنید نمونه های خشک سفت را بدون بافت لزج یا ترک انتخاب کنید.

قارچ ها را در کیسه کاغذی در جای خنک یخچال نگهداری کنید و سعی کنید ظرف یک هفته از آنها استفاده کنید. هنگامی که آماده استفاده از قارچ هستید، آنها را به آرامی مسواک بزنید تا کثیفی و کپک برگ ها از بین برود یا اگر قارچ ها بلافاصله استفاده می شوند، آنها را بشویید.

قارچ دکمه ای یک قارچ خوراکی خوشمزه است و می توان از آن در طیف وسیعی از غذاها استفاده کرد. قارچ های دکمه ای تازه روی پیتزا، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده و خورش ها عالی هستند.